Podstawowe funkcje rejestracji internetowej
Aplikacja rejestracji internetowej powinna stanowić element strony www przychodni. Budowa samej strony nie ma tu znaczenia.
Bezpieczne logowanie, np za pomocą loginu i hasła znanego tylko pacjentowi.
Szyfrowana transmisja, ponieważ przetwarzane są dane osobowe.
Widoczność zajętości terminarzy w czasie rzeczywistym, tak żeby wykluczyć umówienie wizyty na termin zajęty.
Natychmiastowe przekazanie zajętości terminu do aplikacji medycznej po zarezerwowaniu przez pacjenta.
Zwrotna informacja o rezerwacji terminu dla pacjenta.
Dodatkowe funkcje rejestracji internetowej
Elementy zaprojektowane w celu lepszej kontroli terminarza wizyt.
Ograniczenie dostępu do rejestracji tylko dla pacjentów, którzy mają swoją kartotekę w przychodni,
Możliwość indywidualnego zablokowania danemu pacjentowi możliwości korzystania z rejestracji internetowej,
Ograniczenie widoczności terminów dostępnych w rejestracji internetowej, w celu zagwarantowania dostępności dla innych kanałów komunikacji (rejestracja telefoniczna i osobista),
Wyróżnienie typów terminów (np. POZ, prywatne itp.).
Przekazywanie przez pacjenta dodatkowej informacji dla personelu przychodni podczas umawiania terminu.
Możliwość odpowiedzi przez personel medyczny na informację przekazaną od pacjenta.
Opcjonalne zatwierdzanie ręczne rezerwacji internetowych.
Możliwość odwołania, lub zmiany terminu wcześniej umówionego przez pacjenta i przez personel medyczny.
Przypomnienie o zbliżającym się terminie za pomocą komunikatu SMS, lub poczty elektronicznej.
Korzyści dla pacjenta z rejestracji internetowej
Oszczędność czasu
Wygoda
Zwiększenie dostępności do usług medycznych
Poprawa jakości kontaktu ze świadczeniodawcą
Korzyści dla świadczeniodawcy z rejestracji internetowej
Oszczędność czasu personelu.
Lepsza organizacja kolejki, w tym skrócenie kolejki osób czekających osobiście przed rejestracją.
Rozładowanie przeciążeń rejestracji (np. porannej powodzi połączeń telefonicznych).
Zmniejszenie ilości przypadków spóźnień i niestawienia się pacjenta na umówiony termin.
Poprawa jakości obsługi pacjenta.
Polepszenie wizerunku jednostki.
Technologia i koszty rejestracji internetowej
Dwa warianty, do wyboru. Uruchomienie usługi na własnym serwerze (infrastruktura), lub skorzystanie z oferty operatora (usługa).
Infrastruktura.
W tym wariancie świadczeniodawca uruchamia własny serwer rejestracji internetowej. Licencjonowanie liczone jest na serwer, bez względu na ilość udostępnionych terminarzy lekarzy, lub gabinetów.
Konieczność zapewnienia serwera na szybkim stałym łączu internetowym oraz zakupu i wdrożenia aplikacji.
Usługa.
Do działania wymagane uruchomienie usług OSOZ. Nie ma konieczności zakupu aplikacji, na stronie przychodni umieszcza się obiekt udostępniony przez operatora.
Licencjonowanie na liczbę udostępnionych terminarzy, jedyny koszt to roczny abonament.
Więcej możliwości
Rejestracja internetowa, to tylko jedna z wielu usług e-zdrowia, jakie można udostępnić dla pacjentów.
Callcenter, rejestracja w grupie współpracujących świadczeniodawców.
Powiadomienia, kontakt z pacjentem przez SMS i pocztę elektroniczną.
Programy zdrowotne
Dostęp do indywidualnego konta zdrowotnego
Konsultacje zdalne
Komunikacja za pomocą aplikacji mobilnej na telefon komórkowy