KS-KST
System Informatyczny Obsługi Kliniki Stomatologicznej
Zintegrowany System Informatyczny Obsługi Kliniki Stomatologicznej KS-KST to nowoczesny
produkt pozwalający na wzorowe funkcjonowanie podmiotów typu klinika stomatologiczna,
w dzisiejszym, jakże zinformatyzowanym i zautomatyzowanym otoczeniu. Zastosowanie
programistycznie zaawansowanych rozwiązań umożliwia w znaczny sposób skrócenie
czasu obsługi pacjenta przy jednoczesnym podniesieniu poziomu efektywności
obsługi chorego. Wpływa to pozytywnie na podniesienie standardu świadczonych
usług, co ma duże znaczenie biorąc pod uwagę fakt, że podmioty służby zdrowia
coraz częściej muszą dostosować swoją organizację i zasady działania, do zasad
panujących na wolnym rynku. Poprawa obsługi i skrócenie czasu obsługi w prosty
sposób przekłada się na osiągnięcie silnej pozycji konkurencyjnej.
System KS-KST jest kompleksowym rozwiązaniem przeznaczonym dla dużych placówek. W przypadku mniejszych poradni i pojedynczych gabinetów stomatologicznych polecamy system KS-GABINET z modułem STOMATOLOG, który - nie tracąc nic na swojej funkcjonalności - jest lepiej dostosowany do potrzeb małych jednostek.
System KS-KST charakteryzuje się budową modułową, która podkreśla złożoność procesów i obszarów dotyczących funkcjonowania tego typu podmiotu, jak również umożliwia logiczny podział funkcji oferowanych przez nasz produkt. System charakteryzuje się pełną integralnością, co umożliwia poprawny przepływ informacji między jednostkami składowymi danego podmiotu, jak również sprawia, że Użytkownik ma dostęp do potrzebnych danych z dowolnego miejsca.
Do najważniejszym modułów tworzących KS-KST należą:
STOMATOLOG - służący do wprowadzania i przechowywania danych medycznych,
TERMINARZ - pozwalający na organizację pracy jednostki,
DEKLARACJE - służący do przechowywania wprowadzonych danych dotyczących deklaracji pacjenta,
ZLECENIA - rejestruje wszystkie zlecenia wykonywane w danej jednostce,
ROZLICZENIA - umożliwiający rozliczanie stopnia wykonania umów zawartych z NFZ automatycznie generowanie odpowiednich raporty okresowych,
ZESTAWIENIA - pozwalający na tworzenie zestawień różnego typu (ilości i rodzajów wykonanych świadczeń, zestawień finansowych, kosztowych itp.)
KSIĘGA GŁÓWNA -
pozwalający na stworzenie Księgi Głównej, Rejestru Poradni, Księgi
Pracowni Diagnostycznej lub Zabiegowej, w których prowadzone są
rejestry wszystkich pacjentów oraz udzielonych świadczeń,
KARTOTEKI- umożliwiający zarządzanie wszystkimi bazami danych ( słownikami ), np. pacjentów, usług medycznych, leków. Wraz z systemem dołączane jest również baza adresowa oddziałów NFZ.
System przygotowany jest również do obsługi bazy chorób zgodnej z X Rewizją Międzynarodowej Statystycznej Klasyfikacji Chorób i Problemów Zdrowotnych (ICD-10) - trzy- i czteroznakowej - oraz bazy procedur medycznych (ICD-9-CM).
Proces kompleksowej obsługi pacjenta w Klinice Stomatologicznej przebiega
w trzech obszarach:
•rejestracja rozpoznania,
•wykonywanie zabiegu,
•dodatkowe usługi: wystawianie recept, zaświadczeń ZUS-ZLA, rozliczenia finansowe.
Badanie i rejestracja rozpoznania
Ze względu na specyfikę pracy lekarzy o
specjalności stomatologicznej stworzone zostało narzędzie umożliwiające
rejestrowanie schorzeń pacjentów. Stan uzębienia pacjenta rejestrowany jest na
specjalnym diagramie, który w graficzny sposób przedstawia dane opisujące
uzębienie pacjenta oraz historię leczenia poszczególnych zębów. Określanie
rozpoznania może dotyczyć zarówno całych zębów, jak i poszczególnych ich
powierzchni.
Dodatkowo system został wyposażony w szereg baz
słownikowych, które w dużej mierze ułatwiają i przyspieszają proces rejestracji
stanu uzębienia i wykonanych zabiegów. Do najważniejszych można zaliczyć:
•bazę słownikową rozpoznań schorzeń uzębienia i jamy ustnej,
•priorytety poszczególnych rozpoznań (wykorzystywane w przypadku współistnienia kilku rozpoznań),
•kody rozpoznań, kody powierzchni zębów, kody dodatkowych określeń.