KS-CRM
System Zarządzania Kontaktami z Klientami
W gospodarce rynkowej w centrum zainteresowania znajduje się klient, od zachowania którego w znacznej mierze zależy powodzenie firm. Coraz częściej przedsiębiorstwa zdają sobie sprawę, że warunkiem ich sukcesu rynkowego jest zorientowanie na klienta, dlatego też wiedza o zachowaniu klienta i czynnikach je kształtujących zyskuje na wartości. Znajomość bodźców oddziaływających na klienta pozwala kształtować jego zachowanie.
Spełnienie powyższych postulatów leżało u podstaw realizacji systemu KS-CRM.
Zadaniem systemu KS-CRM jest wspomaganie kadry zarządzającej w kreowaniu polityki relacji z klientami opartej na znajomości oczekiwań i zachowań klientów.
Wiedza na ten temat oraz poznanie zależności pomiędzy bodźcami a reakcją na nie klientów umożliwia budowanie „technologii obsługi klienta” będącej realizacją polityki sprzedaży.
Uwzględnione zostały również postulaty osób zajmujących się w codziennej pracy kontaktami z klientami, dotyczące usprawnienia bieżącej obsługi klienta.
Duży nacisk położony został na integrację informacji o klientach pochodzących z różnych źródeł w celu stworzenia jednolitego wizerunku klienta w całej firmie.
Rosnąca konkurencja na rynku powoduje ciągłą konieczność dostępu do najbardziej aktualnych informacji w dowolnej chwili i w dowolnym miejscu. Ma to szczególne znaczenie dla pracowników wykonujących swoje obowiązki poza siedzibą firmy. Wychodząc naprzeciw temu wyzwaniu KS-CRM umożliwia dostęp do wielu zasobów w sposób zdalny za pomocą Internetu oraz urządzeń przenośnych.
PODSTAWOWE SKŁADNIKI:
- KS-CRM ZARZĄDZANIE RELACJAMI Z KLIENTEM
Wydajny system obsługujący zarządzanie relacjami z klientem, wspomaganie procesów decyzyjnych, prowadzenie korespondencji itp. - KS-CRM ZPL ZARZĄDZANIE PROGRAMAMI LOJALNOŚCIOWYMI
Znakomite narzędzie do budowania i utrzymania lojalności klienta. - KS-CRM MOBILE ZARZĄDZANIE PRZEDSTAWICIELAMI HANDLOWYMI
Nowoczesny system do kompleksowej obsługi pracy przedstawicieli handlowych.
KS-CRM ZARZĄDZANIE RELACJAMI Z KLIENTEMSystem składa się z kilkunastu zintegrowanych modułów. Najważniejsze z nich to:
Kontakty
-
Rejestracja – pełne wspomaganie procesu kontaktu z klientem obejmujące natychmiastowy dostęp do najistotniejszych danych o kliencie, wykorzystanie procedur obsługi klienta będących „scenariuszami” postępowania, dostęp do pełnej historii kontaktów z klientem;
-
Planowanie kontaktów – powiadamianie o terminach i ich przekroczeniach;
-
Analiza kontaktów – rozkład w czasie, w podziale na kategorie, klasy klientów.
Klienci
-
Ewidencja klientów obejmująca pełny zestaw danych o klientach – dane ogólne, adresowe, namiary, osoby kontaktowe, relacje pomiędzy klientami, obroty. Możliwość dowolnego rozszerzania zakresu gromadzonych danych;
-
Klasyfikacja – definiowanie klas klientów oraz warunków przynależności do nich w celu identyfikacji klientów o podobnych „parametrach”.
Marketing
-
Wspomaganie procesu przygotowywania i wysyłki ofert handlowych;
-
Wspomaganie tworzenia i realizacji kampanii marketingowych.
Ankiety
-
Definiowanie dowolnych formularzy (wzorów ankiet);
-
Tworzenie grup docelowych klientów;
-
Definiowanie i realizacja badań ankietowych;
-
Wywiady – ciągłe gromadzenie danych o klientach;
-
Wspomaganie procesu ankietowania – dedykowany program do wypełniania ankiet w terenie, elektroniczna wymiana danych;
-
Zaawansowane mechanizmy wyszukiwania;
-
Analiza udzielonych odpowiedzi.
Pisma
-
Szablony pism;
-
Ewidencja dokumentów wysłanych i otrzymanych od klientów.
Bazy
-
Baza wiedzy o problemach i sposobach ich rozwiązania;
-
Baza miejscowości.
Zestawienia
-
Możliwość definiowania zestawień przez użytkownika;
-
Archiwizacja wykonanych zestawień;
-
Graficzna wizualizacja wyników;
-
Eksport danych do arkusza EXCEL.
Struktura
- Definiowanie struktury organizacyjnej firmy - możliwość określania dostępności do kontrahentów;
- Możliwość określania dostępu do przeglądania historii kontaktów z klientami i prowadzonych z nimi spraw.
Najważniejsze cechy systemu:
-
Kompleksowe podejście do zagadnienia obsługi klienta od zdefiniowania celów poprzez określenie sposobu ich realizacji, sposobu wykonania do sprawdzenia osiągniętych efektów;
-
Aktywne wspomaganie procesu podejmowania decyzji;
-
Możliwość rozszerzenia zakresu gromadzonych danych;
-
Pełna integracja z innymi systemami firmy KAMSOFT;
-
Zdalny dostęp do systemu.
KS-CRM ZPL ZARZĄDZANIE PROGRAMAMI LOJALNOŚCIOWYMI
Podstawowe elementy systemu to:
- Podsystem centralny (instalowany u organizatora programu lojalnościowego lub u podmiotu zarządzającego programem na zasadzie outsourcingu);
- Moduły w punktach sprzedaży przystosowane do współpracy z systemem (wszystkie systemy KAMSOFT posiadają takie moduły, np. systemy dla aptek, przychodni, gabinetów lekarskich);
- Moduły komunikacyjne, pozwalające na pracę systemu w rozproszonej geograficznie strukturze podmiotów i wymianę danych za pośrednictwem mediów transmisyjnych, takich jak np. Internet.
System pozwala na jednoczesne zarządzanie wieloma programami lojalnościowymi, mogącymi obejmować grupy punktów sprzedaży o jednorodnym charakterze, jak też grupy podmiotów o charakterze mieszanym, gdzie dany program lojalnościowy może obejmować różnorodne punkty sprzedaży.
Istotne cechy wybranych modułów:
Kartoteki
- Definiowanie właścicieli (organizatorów) programów lojalnościowych;
- Definiowanie programów lojalnościowych;
- Definiowanie punktów sprzedaży należących do programu;
- Definiowanie rodzajów nagród dla klientów;
- Definiowanie bonów lojalnościowych dla uczestnika programu lojalnościowego, których może później użyć do pomniejszenia zapłaty;
- Możliwość łączenia kont lojalnościowych i dopisania karty do konta - posługiwanie się wieloma kartami przez uczestnika programu lojalnościowego.
Reguły
- Definiowanie reguł naliczania punktów dla klientów;
- Definiowanie reguł naliczania punktów dla personelu punktów sprzedaży;
- Definiowanie reguł naliczania punktów dla właścicieli punktów dystrybucyjnych;
- Możliwość definiowania reguł naliczania punktów w oparciu o wartość transakcji, wartość odpłatności klienta (gdy część wartości jest np. refundowana), a także w oparciu o warunki związane z rodzajem i ilością zakupionego asortymentu;
- Zarządzanie limitami punktów indywidualnych – do wykorzystania według własnych pomysłów przez punkty sprzedaży;
- Centralne zarządzanie promocjami – możliwość definiowania promocji na poszczególne produkty, gdzie efektem może być przyznanie dodatkowych punktów lojalnościowych lub sterowanie ceną tych produktów, możliwość definiowania promocji działających w określonych dniach tygodnia i godzinie;
- Definiowanie rodzajów kart lojalnościowych wraz z możliwością określania odrębnych reguł naliczania punktów dla takich kart.
Nagrody
- Zarządzanie katalogami nagród dla klientów (definiowanie „cennika” określającego koszt nagrody wyrażony w punktach programu lojalnościowego);
- Definiowanie promocyjnych katalogów krótkoterminowych;
- Monitorowanie zapasu magazynowego nagród w punktach sprzedaży.
Transakcje
- Możliwość przeglądania historii klienta – miejsca, czasu i rodzaju wykonywanych zakupów, ilości gromadzonych punktów, rodzaju odbieranych nagród;
- Ewidencja transakcji zrealizowanych przez personel obsługujący punkty sprzedaży wraz z informacjami o czasie, wartości i asortymencie związanym z transakcjami.
Zestawienia
- Rejestr wszystkich transakcji z możliwością dowolnego filtrowania i wyszukiwania informacji;
- Rejestr wszystkich wydań nagród dla klientów z możliwością filtrowania, sortowania i wyszukiwania według dowolnego pola informacyjnego w systemie;
- Zestawienia obrotów klientów i operatorów punktów sprzedaży wraz z informacjami statystycznymi.
Analizy
- Analizy zapotrzebowania na dostawy nagród do punktów sprzedaży;
- Analizy wartości i dynamiki transakcji w podziale na punkty sprzedaży, regiony i asortyment;
- Tworzenie list rankingowych klientów, operatorów oraz punktów sprzedaży;
- Badanie wpływu wdrożenia programu lojalnościowego na obroty i liczbę klientów;
- Analizy koszykowe;
- Analizy graficzne (wykresy).
KS-CRM MOBILE ZARZĄDZANIE PRZEDSTAWICIELAMI HANDLOWYMIRozbudowany system zapewnia kompleksową obsługę pracy przedstawicieli handlowych. Dostępne jest rozwiązanie dla centralnego sterowania i monitorowania pracy przedstawicieli. Przedstawiciel pracuje na dedykowanym oprogramowaniu uruchamianym na: PocketPC, SmartPhone lub laptop.
System składa się z dwóch części:- Część centralna, umożliwia definiowanie i kontrolę pracy przedstawicieli handlowych;
- Część mobilna, specjalistyczna aplikacja działająca na urządzeniu mobilnym, wykorzystywana przez przedstawiciela w terenie.
Istotne cechy wybranych modułów:
KS-CRM Centrala – sterowanie pracą przedstawicieli
- Swobodne definiowanie rodzajów zamówień np: limity wartościowe, promocje, grupy towarów i wiele innych;
- Definiowanie zadań dla przedstawicieli, np: przyjęcie zamówienia, wypełnienie ankiety lub raportu i inne;
- Definiowanie celów wizyt;
- System komunikatów umożliwia wysyłanie wiadomości tekstowych, bezpośrednio do pracowników w terenie;
- Budowanie hierarchii przedstawicieli handlowych, uprawnienia zależne od pozycji w hierarchii;
- Zarządzanie magazynem materiałów reklamowych;
- Planowanie obrotów dla klientów i przedstawicieli handlowych.
KS-CRM Centrala – kontrola pracy przedstawicieli
- System udostępnia raporty i zestawienia dotyczące pracy przedstawicieli;
- Możliwe jest przeglądanie realizacji celów wizyt;
- KS-RAP umożliwia użytkownikowi tworzenie dowolnych raportów;
- Możliwa jest kontrola stopnia realizacji zleconych zadań;
- Możliwa jest kontrola stopnia realizacji planów obrotowych dla przedstawicieli handlowych oraz klientów.
KS-CRM MOBILE – planowanie wizyt
- Możliwość planowania wizyt u klientów na terminarzu;
- Graficzna prezentacja statusu planu;
- Kategorie i rodzaje aktywności przedstawicieli handlowych.
KS-CRM MOBILE – realizacja planów
- Możliwość notowania różnego rodzaju uwag dot. wizyty;
- Graficzna prezentacja realizacji na terminarzu;
- Przegląd historii wizyt.
KS-CRM MOBILE – przyjmowanie zamówień
- Ułatwienie wprowadzania zamówień;
- Składanie zamówień elektronicznych w hurtowni (KS-EWD, FAST, e-mail, fax);
- Uwzględnienie indywidualnych cen klientów;
- Przyjmowanie potwierdzenia zamówienia (listy braków) z hurtowni.
KS-CRM MOBILE - windykacja należności
- Możliwość przeglądania należności klienta w trakcie wizyty;
- Generowanie dokumentów KP;
- Możliwość wydruku dowodu wpłaty.
KS-CRM MOBILE - inne
- Automatyczna synchronizacja danych z centralą;
- Dostęp do dowolnych zestawień on-line;
- Obszerna informacja o kliencie;
- Możliwość wypełniania ankiet zdefiniowanych w centrali;
- Funkcje serwisowe;
- I wiele innych...
-