KS-OMNIPHARM jest kompleksowym rozwiązaniem wspomagającym pracę osób zarządzających siecią aptek w realizacji procesów biznesowych. Na bazie ogromnego doświadczenia firmy KAMSOFT w projektowaniu i realizacji systemów dostarczanych na rynek farmaceutyczny, powstał system informatyczny cechujący się nowoczesnością, ergonomią pracy oraz umożliwiający szybkie i trafne podejmowanie decyzji biznesowych.
Rozwiązanie wspiera realizację procesów biznesowych przede wszystkim w obszarach związanych ze sterowaniem pracą aptek w sieci. Zarządzanie polityką cenową, negocjacje z dostawcami, zarządzanie personelem, czy też organizowanie centralnej kartoteki towarów to tylko nieliczne z możliwości tego rozwiązania. Osoba zarządzająca, by móc trafnie podjąć decyzję biznesową, musi bazować na rzetelnych danych dostarczonych szybko i w przejrzysty sposób. KS-OMNIPHARM jest rozwiązaniem klasy Business Intelligence spełniającym te założenia. Wielowymiarowe analizy, zarówno przekrojowe jak i szczegółowe, towarzyszą użytkownikowi na każdym etapie realizacji procesów, sugerując najbardziej optymalne rozwiązanie.
Rozwiązanie to oferowane jest, poza sprzedażą typowej licencji, także w postaci usługi co zdecydowanie upraszcza, przyspiesza proces wdrożenia, jak również ułatwia eksploatację produktu w przyszłości. Wykorzystanie jedynie przeglądarki internetowej do realizacji procesów biznesowych, bez konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania, jest cechą cenioną przez wszystkich menadżerów, dla których mobilność jest istotnym aspektem.
KS-OMNIPHARM skierowany jest do wszystkich rodzajów sieci aptek, w szczególności do menadżerów, osób odpowiedzialnych za kreowanie polityki cenowej, osób negocjujących z dostawcami i osób odpowiedzialnych za centralne zamówienia. Rozwiązanie to może być także z powodzeniem wykorzystane do realizacji procesów biznesowych przez analityków, czy też osoby wyznaczające kierunki rozwoju sieci aptek.
Polityka cenowa
organizowanie i zarządzanie promocjami - rozliczenia promocji, badanie skuteczności działania promocji;
zarządzanie marżami, sterowanie ceną detaliczną;
zarządzanie sugestiami sprzedażowymi;
organizowanie i zarządzanie sprzedażą wiązaną.
Zarządzanie dostawami
negocjacje z dostawcami;
tworzenie centralnych zamówień towarów - ocena rzetelności dostawców;
automatyczna kontrola realizacji umów o obrotach podpisanych z dostawcami;
zarządzanie przesunięciami towarów między aptekami;
optymalizacja stanów magazynowych.
Manager sieci aptek
organizowanie sieci aptek, akwizycja nowych punktów sprzedaży;
zarządzanie komunikacją z aptekami;
ocena ogólna realizacji kluczowych procesów biznesowych w sieci aptek.
Zarządzanie kartotekami
organizowanie centralnej kartoteki towarowej - wprowadzanie nowych produktów do sieci aptek, reagowanie na zapotrzebowania aptek;
zarządzanie kartotekami dostawców, świadczeniodawców;
zarządzanie centralnymi grupami towarów, grupami dostawców.
Analizy zarządcze
głęboka analiza stanu finansowego i ekonomicznego przedsiębiorstwa;
analizy porównawcze punktów obrotu detalicznego – porównywanie pojedynczych aptek lub też dowolnych ich grup;
wskaźnikowa ocena działania aptek w sieci z wykorzystaniem KPI;
wykorzystanie hurtowni danych i analiz wielowymiarowych;
definiowanie własnych analiz, sprawozdań i wykresów.
Refundacje
kontrola zestawień refundacyjnych wysyłanych do NFZ;
zbiorcza informacja o refundacji z podziałem na oddziały NFZ;
zarządzanie umowami z NFZ
Programy lojalnościowe
zarządzanie programami lojalnościowymi;
budowanie zasad funkcjonowania programów lojalnościowych, określanie regulaminu programu lojalnościowego;
zarządzanie katalogami nagród oraz ich logistyką.
Apteka internetowa
przygotowywanie oferty prezentowanej klientowi;
obsługa zamówień, rozliczenia płatności;
Zarządzanie personelem
ewidencja pracowników aptek;
zarządzanie uprawnieniami pracowników aptek;
budowanie programów motywacyjnych dla pracowników aptek;
analiza realizacji zadań i ocena pracowników aptek
Administracja systemu
zarządzanie rolami, uprawnieniami i opcjami systemowymi;
administracja połączeniem z aptekami - monitorowanie kanału komunikacyjnego;
zarządzanie konfiguracją, funkcje serwisowe;
konfiguracja interfejsu użytkownika.
Wymagania
System KS-OMNIPHARM działa w środowisku Microsoft® Windows - system operacyjny minimum Windows 7, zalecana polska wersja językowa. Zalecana jest także przeglądarka internetowa Internet Explorer 9 lub wyższa oraz zainstalowany Microsoft Silverlight
Instalacja rozwiązania na serwerach własnych Klienta wymaga wdrożenia serwera bazodanowego MS SQL 2008 wraz z serwerem aplikacyjnym IIS w wersji conajmniej 7. Część centralna powinna być instalowana w środowisku co najmniej Windows Server 2008 R2.
DALSZY ROZWÓJ
W najbliższym czasie największy nacisk będzie położony na zwiększenie sprawności i ergonomii systemu oraz rozwój mechanizmów kontrolnych centralnego zarządzania.