KS-OMNIPHARM

Zintegrowany System Zarządzania Sieciami Aptek

KS-OMNIPHARM jest kompleksowym rozwiązaniem wspomagającym pracę osób zarządzających siecią aptek w realizacji procesów biznesowych. Na bazie ogromnego doświadczenia firmy KAMSOFT w projektowaniu i realizacji systemów dostarczanych na rynek farmaceutyczny, powstał system informatyczny cechujący się nowoczesnością, ergonomią pracy oraz umożliwiający szybkie i trafne podejmowanie decyzji biznesowych.


Rozwiązanie wspiera realizację procesów biznesowych przede wszystkim w obszarach związanych ze sterowaniem pracą aptek w sieci. Zarządzanie polityką cenową, negocjacje z dostawcami, zarządzanie personelem, czy też organizowanie centralnej kartoteki towarów to tylko nieliczne z możliwości tego rozwiązania. Osoba zarządzająca, by móc trafnie podjąć decyzję biznesową, musi bazować na rzetelnych danych dostarczonych szybko i w przejrzysty sposób. KS-OMNIPHARM jest rozwiązaniem klasy Business Intelligence spełniającym te założenia. Wielowymiarowe analizy, zarówno przekrojowe jak i szczegółowe, towarzyszą użytkownikowi na każdym etapie realizacji procesów, sugerując najbardziej optymalne rozwiązanie.

Rozwiązanie to oferowane jest, poza sprzedażą typowej licencji, także w postaci usługi co zdecydowanie upraszcza, przyspiesza proces wdrożenia, jak również ułatwia eksploatację produktu w przyszłości. Wykorzystanie jedynie przeglądarki internetowej do realizacji procesów biznesowych, bez konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania, jest cechą cenioną przez wszystkich menadżerów, dla których mobilność jest istotnym aspektem.

KS-OMNIPHARM skierowany jest do wszystkich rodzajów sieci aptek, w szczególności do menadżerów, osób odpowiedzialnych za kreowanie polityki cenowej, osób negocjujących z dostawcami i osób odpowiedzialnych za centralne zamówienia. Rozwiązanie to może być także z powodzeniem wykorzystane do realizacji procesów biznesowych przez analityków, czy też osoby wyznaczające kierunki rozwoju sieci aptek.

Polityka cenowa

  • organizowanie i zarządzanie promocjami - rozliczenia promocji, badanie skuteczności działania promocji;
  • zarządzanie marżami, sterowanie ceną detaliczną;
  • zarządzanie sugestiami sprzedażowymi;
  • organizowanie i zarządzanie sprzedażą wiązaną.

  • Zarządzanie dostawami

  • negocjacje z dostawcami;
  • tworzenie centralnych zamówień towarów - ocena rzetelności dostawców;
  • automatyczna kontrola realizacji umów o obrotach podpisanych z dostawcami;
  • zarządzanie przesunięciami towarów między aptekami;
  • optymalizacja stanów magazynowych.

  • Manager sieci aptek

  • organizowanie sieci aptek, akwizycja nowych punktów sprzedaży;
  • zarządzanie komunikacją z aptekami;
  • ocena ogólna realizacji kluczowych procesów biznesowych w sieci aptek.

  • Zarządzanie kartotekami

  • organizowanie centralnej kartoteki towarowej - wprowadzanie nowych produktów do sieci aptek, reagowanie na zapotrzebowania aptek;
  • zarządzanie kartotekami dostawców, świadczeniodawców;
  • zarządzanie centralnymi grupami towarów, grupami dostawców.

  • Analizy zarządcze

  • głęboka analiza stanu finansowego i ekonomicznego przedsiębiorstwa;
  • analizy porównawcze punktów obrotu detalicznego – porównywanie pojedynczych aptek lub też dowolnych ich grup;
  • wskaźnikowa ocena działania aptek w sieci z wykorzystaniem KPI;
  • wykorzystanie hurtowni danych i analiz wielowymiarowych;
  • definiowanie własnych analiz, sprawozdań i wykresów.

  • Refundacje

  • kontrola zestawień refundacyjnych wysyłanych do NFZ;
  • zbiorcza informacja o refundacji z podziałem na oddziały NFZ;
  • zarządzanie umowami z NFZ

  • Programy lojalnościowe

  • zarządzanie programami lojalnościowymi;
  • budowanie zasad funkcjonowania programów lojalnościowych, określanie regulaminu programu lojalnościowego;
  • zarządzanie katalogami nagród oraz ich logistyką.

  • Apteka internetowa

  • przygotowywanie oferty prezentowanej klientowi;
  • obsługa zamówień, rozliczenia płatności;

  • Zarządzanie personelem

  • ewidencja pracowników aptek;
  • zarządzanie uprawnieniami pracowników aptek;
  • budowanie programów motywacyjnych dla pracowników aptek;
  • analiza realizacji zadań i ocena pracowników aptek

  • Administracja systemu

  • zarządzanie rolami, uprawnieniami i opcjami systemowymi;
  • administracja połączeniem z aptekami - monitorowanie kanału komunikacyjnego;
  • zarządzanie konfiguracją, funkcje serwisowe;
  • konfiguracja interfejsu użytkownika.

  • Wymagania

  • System KS-OMNIPHARM działa w środowisku Microsoft® Windows - system operacyjny minimum Windows 7, zalecana polska wersja językowa. Zalecana jest także przeglądarka internetowa Internet Explorer 9 lub wyższa oraz zainstalowany Microsoft Silverlight
  • Instalacja rozwiązania na serwerach własnych Klienta wymaga wdrożenia serwera bazodanowego MS SQL 2008 wraz z serwerem aplikacyjnym IIS w wersji conajmniej 7. Część centralna powinna być instalowana w środowisku co najmniej Windows Server 2008 R2.

  • DALSZY ROZWÓJ

    W najbliższym czasie największy nacisk będzie położony na zwiększenie sprawności i ergonomii systemu oraz rozwój mechanizmów kontrolnych centralnego zarządzania.